19.10.09

Kā es nedabūju ne uzturēšanās atļauju, ne transporta karti

Pirmais stāsts - reģistrēšanās atļauja

Jau septembra sākumā es sāku misiju "Piereģistrēšanās Briselē", kas septembra beigās beidzās ar sakāvi un padošanos. Biju dzirdējusi no draugiem, ka reģistrēšanās process vietējā mērijā te aizņem 2-3 mēnešus, kas man šķita ok. Bet viss izrādījās vēl sarežģītāk -

Vizīte Nr. 1 - aizeju uz mēriju ar savu pasi, lai pēc apt 20 minūšu stāvēšanas rindā dabūtu tikšanos pēc divām nedēļām. Lapa, kas man izsniegta, ir franciski, labi, ka vismaz datums uzrakstīts ar cipariem :)

Vizīte Nr. 2 - ar dokumentiem, par ko man pastāstīja tie, kas jau iepriekš reģistrējušies (trīs pases kopijas, īres līgums un foto laikam arī vajadzēja), eju uz mēriju agri no rīta - plkst. 8:00. Pēc divu stundu stāvēšanas/sēdēšanas rindā (jo, aizejot no rīta, dabūju numuriņu) konstatēju, ka man pretim esošā meitene imigrācijas nodaļā (kas domāta tieši ārzemnieku reģistrēšanai) nerunā angliski, bet es franciski nesaprotu ne vārda. Pēc 5min neizdevušās sarunas, kur es tā arī nesaprotu, ko viņa grib un viņa kaut kur aiziet ar manu pasi (moš apskatīties, kur ir Latvija), viņa mani sūta atpakaļ un vienīgais, ko es saprotu - atnākt atpakaļ ar kādu, kas runā franciski.
Un atkal gaidīt divas nedēļas rindā?! Nu nē. Es padevos un izdomāju, ka palikšu nereģistrējusies.

Otrais stāsts - mēnešbiļete

Septembrī, kad devos satikt savas starptautiskās nodaļas pārstāvi, viņš man pastāstīja par lielisko gada mēnešbiļeti - tikai 50 eiro un visu gadu studenti, kas studē flāmu augstskolās Briselē, var braukt pilsētas transportā pa brīvu! Vēl lētāk nekā Rīgā!

Patiesība tomēr nav tik rožaina. Uzzinu, ka vajag paņemt līdzi izziņu no augstskolas, vienu fotogrāfiju, īres līgumu un pasi. Paņemu to visu un eju uz vienu no sabiedriskā transporta pieņemšanas punktiem to dabūt. Pēc stundu ilgas stāvēšanas rindā atkal negatīva atbilde - izrādās, ka mana izziņa nav derīga, jo tur minēts, ka es studēju tikai 3 mēnešus, bet mēnešbiļeti var saņemt tikai visa gada studenti!

Uff... Sazinos ar augstskolu un nokārtoju, ka viņi man atsūtīs izziņu, kur nav minēts, cik ilgi es šeit studēju, bet gan viss mācību gads. Izziņu saņemu pa pastu. Bet - viens paziņa, kas arī te studē, teic, ka ar to nepietiek, jo nav vajadzīgs īres līgums, bet gan izziņa no mērijas, ka es esmu te piereģistrēta (tā viņam esot teikuši). Izziņas man nav, jo es tak izdomāju dzīvot nereģistrēta!

Nopūšos, ka arī transporta mēnešbiļete man iet secen. Tagad braucu ar riteni. :)

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru