11.11.09

Bibliotēku dažādība


Kā jau jebkurai augstskolai, arī EHB ir sava bibliotēka - patiesībā pat vairākas, un savas Tūrisma fakultātes bibliotēku Briseles centrā man izdevās apciemot kādā darba dienas vakarā, cenšoties atrast tur grāmatas savam maģistra darbam.

Pirmais iespaids - visnotaļ pozitīvs. Telefona sarunā bibliotēkas darbniece (kā man patīk flāmu augstskolas Briselē, jo tajās darbinieki tiešām runā angliski!) man apliecināja, ka bibliotēku es varu apmeklēt pat tad, ja vēl nav saņemta studenta apliecība - pietiek vien atnest līdzi izziņu, ka esmu EHB studente.
Vakarpusē devos uz bibliotēku, uzzināju, ka varu apskatīt un pētīt grāmatas uz vietas, vēl neesot reģistrējusies sistēmā (tātad jebkurš cits arī to var darīt). Bibliotekāre man laipni izskaidroja, kurā bibliotēkas sadaļā kas ir atrodams un kā atšķirt, kuras grāmatas var ņemt līdzi uz mājām, bet kuras - lasīt tikai uz vietas.

Salīdzinot ar Vidzemes augstskolas bibliotēku, šī ir mazāka, tomēr jāņem vērā fakts, ka tā ir tikai vienas fakultātes bibliotēka, kur atrodamas grāmatas par tūrismu un sociālajām zinātnēm. Ja gribas lasīt ko citu, jādodas uz citām fakultātēm pavisam citās Briseles pusēs.

Kas vēl bija pieejams? Datori un datu bāzes, kuras iespējams lietot uz vietas. Klusa atmosfēra un vairāki darba galdi, pie kuriem strādāt. Avīzes un žurnāli, ko lasīt uz vietas. Tipiska bibliotēka. :)

Gala rezultāts - pozitīvs. Būs tur jāiet vēl citas reizes (kaut vai nodot grāmatu, ko paņēmu līdzi), bet to darīšu ar prieku, jo zinu, cik atsaucīgs ir tur strādājošais personāls. Ieteica gan, kuras vēl bibliotēkas man apmeklēt, lai atrastu tur vairāk materiālus, gan arī ļāva pagarināt grāmatas atdošanas termiņu caur e-pastu. :)

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru