03.02.11

It's not so easy to find a job

The beginning was promising. As some of you might remember, back in 2009 I did my Erasmus internship in WYSE Travel Confederation here in Amsterdam. The remuneration or scholarship was good, the people in the organisation were great, the job was not hard and the social life was wonderful.

I thought it will be the same also now. How wrong I was! Still after several months of looking for a job I am unemployed.

At first, I discovered that English language skills are not enough. Seems that there are three possibilities:
1) You need to speak Dutch well enough to be able to work in it;
2) You need be a native English speaker (they will simply check your nationality);
3) You need to be fluent in several major languages (such as German, French, Spanish etc.).
I am none of them. I have just my English and Latvian, but seems that nobody needs the second one here. My Russian is not good enough to work, and my German and Dutch skills are hardly enough for even a basic conversation.

At second, I discovered that most of them times I am either under-qualified or over-qualified. Seems that only students are eligible to apply for internships, where most of the time they get ridiculously low remuneration (around 200-400 euro per months for 4-5 full working days per week). As I am not a student anymore, they even do not consider me for them. And when they do, I mostly get a negative reply about being over-qualified...
Trying the next level seems more logicial solution, even when they ask you a couple of years working experience and a university degree in the relevant field. I have both of them, however, it seems not to be enough as only once I got till the job interview. Most of the time it's just rejection e-mails again.

For those wondering what kind of job I am looking for, now I shall reply - anything. I have background in communications, youth work and a bit of tourism. I started with PR, communications and youth work and now I am sending applications even to hotels, different kind of assistants and anything like that.

I guess that there are hundreds of people like me in Dutch labour market, but I didn't think that it will be so hard... Even after replying to endless amount of job ads and sending open applications I haven't got further than several job interviews with negative results in the end.

Would it mean that the Netherlands doesn't want me? Or that I do not belong here?

7 komentāri:

  1. Would it mean that the Netherlands doesn't want me? Or that I do not belong here? - tie ir 2 pilnīgi garām jautājumi un arī ne pa tēmu.

    Ja cilvēks vēlas atrast darbu valstī, kuras oficiālā valoda nav angļu valoda, tad visticamāk neatliek nekas cits kā visus spēkus veltīt valsts valodas apguvei. Angļu valodas zināšanas jau nav nekāds varenais plus (kurš gan mūsdienās nezin angļu valodu?), bet lai at to tiktu sveikā ir jābūt vēl kādam milzīgam plusam (acīmredzot ļoti lielai kompitencei), jo darba sfēra sanāks visnotaļ šaura.

    Nezinot valodu visdrīzāk var dabūt tikai tādus darbus, kurās nav komunikācijas ar klientiem...

    Lai veicas!

    AtbildētDzēst
  2. Es piekrītu, ka jāmācās valsts valoda, bet ko darīt, ja nestrādāju, nav ienākumu un nevaru atļauties samaksāt par valodu kursiem? Ar pašreizējiem bezmaksas kursiem tos neapgūšu nepietiekamā līmenī. Atliek pašmācības ceļš, ko cenšos...

    Vēl jāņem vērā, ka ir cilvēki, kuriem vienkārši nepadodas valodas un tur neko nevar darīt (es neesmu šis variants - man nav talants uz valodām, bet, ja ilgus gadus mācos, varu apgūt). Tad atliek neiemīlēties ārzemniekā un neprecēties ar viņiem?
    Nezinu nevienu šādu gadījumu, bet teorētiski tas iespējams. Jo zinu cilvēkus, kuri nevar iemācīties valodu, lai kā mēģinātu - tāpat kā citi nevar iemācīties augstāko matemātiku vai ko citu.

    AtbildētDzēst
  3. Lai varētu samaksāt par labiem valodas kursiem atliek strādāt tos pašus darbus, ko veic visi citi viesstrādnieki. Pašmācības ceļš man nešķiet augļus nesošs.
    Daudz jau arī ir atkarīgs no darba sfēras, vienā uz valodas zināšanām var pievērt acis, bet citā nekā. PR un komunikācija tomēr ir nopietnas lietas...

    Iespējams, es esmu pārāk skeptiska, bet man šķiet, ka esot 20cik tur gadus jaunai meitenei, kas tikko ieguvusi maģistra grādu un zin tikai vienu svešvalodu... protams, ka grūti darbu atrast. Un atvaino, bet Tu jau arī darbu nemeklē Latvijā, bet gan Dānijā (attīstītākā, sakārtotākā, eiropeistiskākā valstī), tāpēc nav jājūtas nevajadzīgai vai negribētai, bet ir jāskatās realistiski. Nu nav ārzemes nekāda zelta vai laimes bedre :)

    P.S. interesei - ko tad tie cilvēki, kurus Tu pazīsti, kas nespēj iemācīties valodas beigās dara?

    AtbildētDzēst
  4. Dānijā? Es darbu meklēju Nīderlandē :)

    Runājot par viesstrādniekiem. Par ārzemju studentiem, kas nerunā nīderlandiski, nezinu, jo pazīstu tik pāris un viņi nestrādā. Imigranti no ne-ES valstīm ir lielākoties otrās paaudzes imigranti, kas šeit piedzimuši vai ieradušies mazotnē un brīvi runā nīderlandiski. Tie ārzemnieki, ko es zinu, visi strādā savā specialitātē - lielākā daļa nerunā nīderlandiski, jo darbā tas nav vajadzīgs.

    Tie cilvēki, par kuriem es runāju, dzīvo Latvijā - viņiem par laimi, jo tur pietiek ar latviešu un krievu valodu, kas padomju cilvēkiem ir asinīs. Nezinu, ko viņi darītu, ja iemīlētos ārzemniekā.

    AtbildētDzēst
  5. Dear Anita,

    I stumbled upon your blog after reading your post on the Student Language Exchange site. You write well and I can relate to this post in particular! It's a though time for Dutch students as well - I graduated last summer with a MA in European Studies and am now finishing a BA in Russian and it's hard to find a real job...Have you already tried the recruitment agency "Undutchables" - http://www.undutchables.nl/home/ - it's geared towards people who don't speak Dutch fluently yet.
    Kind regards,
    Hendrik

    AtbildētDzēst
  6. Bez duch valodas var iztikt. Jaaiet tik uz tuurisiskaakaam vietaam. Taapeec arii amsterdamu izveeleejos, jo te VAR atrast darbu ar anglu valodu.

    AtbildētDzēst
  7. Kas ir tūristiskas vietas? Viesnīcām visur aizsūtīti CV, muzejiem vajag nīderlandiešu valodu. Bāros strādāt nevaru, Madame Tussauds un līdzīgus arī jau skatījos. :)
    Labās ziņas - nākamnedēļ divas intervijas. Jācer, ka būs rezultāti!

    AtbildētDzēst