21.02.11

Diploms, pēc kura es lidoju

Pēdējās dienās tik daudz notikumu, ka es pat nezinu, ar ko lai sākt un ko aprakstīt. Šķiet, ka laikam jau jāsāk ar manu izlaidumu, jo tā ir pēdējo dienu kulminācija.

Tātad sestdien, 19. februārī, es beidzot ieguvu ilgi gaidīto Vidzemes Augstskolas (ViA) profesionālo maģistra grādu uzņēmējdarbības vadībā. Diplomā gan tas nav īsti skaidrs, bet kursa specializācija bija tūrisma stratēģiskā vadība (tāds arī patiesībā bija programmas nosaukums).

Paskaidrojums tiem, kas nezina - ir profesionālie un ir akadēmiskie grādi. Mans bakalaura grāds ir akadēmiskais, jo tur uzsvars tika likts uz teoriju. Maģistra grāds man ir profesionālais, man bija obligāta vairākus mēnešus ilga prakse, ne tikai teorētiskās studijas. Noteikti kaut kur tam ir jābūt sīkāk aprakstītam, bet ātrumā nevarēju atrast internetā nepieciešamos resursus.

Pasākums sākās ar stundu ilgu "ceļamaizi", kurā piedalījās tikai pasniedzēji un absolventi, lai apmainītos ar novēlējumiem, labiem vārdiem un visu pārējo, kas uz sirds. Lai gan iepriekš teicu, ka, salīdzinot ar manu bakalaura izlaidumu Latvijas Universitātē, tas bija kas neredzēts, jauks un neformāls, sapratu, ka tā tomēr nav. Arī mums toreiz bija sava veida "ceļamaize", vien tā bija jau pēc izlaiduma oficiālās daļas un diplomu pasniegšanas, nevis pirms.

Īpaši atmiņā iekrita viena pasniedzēja joks par to, kā šajos krīzes apstākļos Latvijā dabūt algas pielikumu. Sak, jāaiziet pie priekšnieka un jāsaka: "Boss, man vajag pielikt 100 Ls algai! Ja nepieliksi, pateikšu visiem, ka pieliki 200 Ls!" Skarbs, bet labs jociņš.

Pēc tam - pasākuma oficiālā daļa, kas ilga tikai nedaudz vairāk par stundu, ļoti patīkami. Absolventu nebija daudz (trīs kursi ar ne vairāk kā 35 cilvēkiem kopumā), arī no garām uzrunām mēs tikām pasargāti. Vien daži oficiāli vārdi, ļoti jauks augstskolas kora dziedājums, absolventu dāvanu pasniegšana augstskolai un - diplomu saņemšana!

Mani uzcītīgie kursabiedri bija absolvējuši jau gadu agrāk, tāpēc dāvanas pasniegšanā es kooperējos ar šī gada programmas absolventēm, kuras bija tikai trīs (pārējie viņu kursabiedri cer absolvēt vasarā). Pēc n-to e-pastu apmaiņas vienojāmies, ka pasniegsim augstskolai pašu veidotu kanvu, uz kuras ViA burtu formā uzrakstīti vārdi, kas mums visvairāk asociējas ar pavadīto laiku augstskolā. Ceru, ka dāvana patika!

Domājot par dāvanu, nāk atmiņā tas, cik operatīvi tika sadalīti pienākumi. Viena meitene atbildēja par ielūgumu izveidi pasniedzējiem, aicinot viņus uz izlaidumu, otra - par dāvanas pasūtīšanu un pirkšanu, es un vēl viena - par runas tekstu, pasniedzot dāvanu, un novēlējumu, ko ierakstīt absolventu grāmatā. Īsti organizatori un perfekti darba dalītāji!

Paldies jaukajiem ģimenes locekļiem un draugiem, kas ieradās un bija ar mani kopā šajā mirklī! :) Nu jau vairs neesmu Latvijā, bet bildes no izlaiduma atrodamas... kāds pārsteigums, draugos!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru